Aυτή την Πέμπτη 6/3 στο πλαίσιο αφιερώματος στον σκηνοθέτη Αλαιν Ρενέ θα προβληθεί η κλασική αριστουργηματική ταινία του «Χιροσίμα αγάπη μου».
Λίγα στοιχεία για την ταινία:
Πέμπτη 6/3/2014
Χιροσίμα, αγάπη μου (Hiroshima, mon amour), 1959
Σκηνοθεσία: Αλέν Ρενέ
Πρωταγωνιστούν: Εμανουέλ Ριβά, Ειτζι Οκάντα, Μπερνάρ Φρεσόν, Στέλα Ντασάς,
Πιερ Μπαρμπό
Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία ενός σκηνοθέτη που μέχρι τότε είχε καταπιαστεί με το γύρισμα θαυμάσιων ντοκιμαντέρ («Γκουέρνικα», «Η νύχτα και η ομίχλη»), η «Χιροσίμα, αγάπη μου» είναι μια ταινία πάνω στη μνήμη, όπου εικόνα, μουσική, διάλογοι και αφήγηση (το σενάριο έγραψε η γνωστή συγγραφέας του «νουβό-ρομάν» Μαργκερίτ Ντιράς) δένονται με ένα πρωτότυπο, που καταργούσε τη μέχρι τότε αφηγηματική δομή για έναν εντελώς μοντέρνο, επαναστατικό, ανατρεπτικό τρόπο. Ταινία ιδιαίτερα σημαντική στην εξέλιξη του σύγχρονου κινηματογράφου και που μέχρι σήμερα παραμένει το ίδιο συναρπαστική, όταν ολόκληρος σχεδόν ο σύγχρονος κινηματογράφος, με λιγοστές εξαιρέσεις, έχει μετατρέψει την τεχνολογία σε αυτοσκοπό, ξεχνώντας την ουσία της κινηματογραφικής τέχνης.
Μια Γαλλίδα ηθοποιός (Εμανουέλ Ριβά), που γυρίζει στη Χιροσίμα μια ταινία για την ειρήνη, αρχίζει ένα δεσμό μ' έναν Ιάπωνα αρχιτέκτονα (Εϊτζι Οκάντα). Δεσμός που την σπρώχνει στο να αντιμετωπίσει την οδυνηρή μνήμη ενός άλλου, νεανικού έρωτα μ' ένα Γερμανό στρατιώτη, στη Νεβέρ, στη διάρκεια της γερμανικής κατοχής, καθώς και το θάνατο του στρατιώτη και τη δική της διαπόμπευση ως συνεργάτιδας των ναζί.
Λίγα στοιχεία για την ταινία:
Πέμπτη 6/3/2014
Χιροσίμα, αγάπη μου (Hiroshima, mon amour), 1959
Σκηνοθεσία: Αλέν Ρενέ
Πρωταγωνιστούν: Εμανουέλ Ριβά, Ειτζι Οκάντα, Μπερνάρ Φρεσόν, Στέλα Ντασάς,
Πιερ Μπαρμπό
Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία ενός σκηνοθέτη που μέχρι τότε είχε καταπιαστεί με το γύρισμα θαυμάσιων ντοκιμαντέρ («Γκουέρνικα», «Η νύχτα και η ομίχλη»), η «Χιροσίμα, αγάπη μου» είναι μια ταινία πάνω στη μνήμη, όπου εικόνα, μουσική, διάλογοι και αφήγηση (το σενάριο έγραψε η γνωστή συγγραφέας του «νουβό-ρομάν» Μαργκερίτ Ντιράς) δένονται με ένα πρωτότυπο, που καταργούσε τη μέχρι τότε αφηγηματική δομή για έναν εντελώς μοντέρνο, επαναστατικό, ανατρεπτικό τρόπο. Ταινία ιδιαίτερα σημαντική στην εξέλιξη του σύγχρονου κινηματογράφου και που μέχρι σήμερα παραμένει το ίδιο συναρπαστική, όταν ολόκληρος σχεδόν ο σύγχρονος κινηματογράφος, με λιγοστές εξαιρέσεις, έχει μετατρέψει την τεχνολογία σε αυτοσκοπό, ξεχνώντας την ουσία της κινηματογραφικής τέχνης.
Μια Γαλλίδα ηθοποιός (Εμανουέλ Ριβά), που γυρίζει στη Χιροσίμα μια ταινία για την ειρήνη, αρχίζει ένα δεσμό μ' έναν Ιάπωνα αρχιτέκτονα (Εϊτζι Οκάντα). Δεσμός που την σπρώχνει στο να αντιμετωπίσει την οδυνηρή μνήμη ενός άλλου, νεανικού έρωτα μ' ένα Γερμανό στρατιώτη, στη Νεβέρ, στη διάρκεια της γερμανικής κατοχής, καθώς και το θάνατο του στρατιώτη και τη δική της διαπόμπευση ως συνεργάτιδας των ναζί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου