Παρασκευή 4 Απρίλη: Cine Λαμπηδόνα -

Παρασκευή 4 Απρίλη: Cine Λαμπηδόνα - "Mi país imaginario" (Η φανταστική χώρα μου)

 Το Κοινωνικό Πολιτιστικό Κέντρο Βύρωνα σας καλεί την Παρασκευή 4/4/25 στις 8.30μμ στη Λαμπηδόνα (Άλσος Αγίας Τριάδας - Βύρωνας). Θα προβάλουμε την ταινία - ντοκιμαντέρ "Mi país imaginario" (Η φανταστική χώρα μου), διάρκειας 1h 23', σε σκηνοθεσία Patricio Guzmán, 2022. Σχεδόν μισό αιώνα μετά την "Μάχη της Χιλής", το διάσημο ντοκιμαντέρ που κατέγραψε την κοινωνική επανάσταση του 1972-73

Σάββατο 5 Απρίλη: Συγκέντρωση στις 12 το μεσημέρι στην πλ. Ταπητουργείου και διαδήλωση για τα Τέμπη και τη νέα πανεργατική Απεργία

Σάββατο 5 Απρίλη: Συγκέντρωση στις 12 το μεσημέρι στην πλ. Ταπητουργείου και διαδήλωση για τα Τέμπη και τη νέα πανεργατική Απεργία

Το Σάββατο 5 Απριλίου συμμετέχουμε στην συγκέντρωση και διαδήλωση για τα Τέμπη και για την Απεργία στις 9 Απρίλη, που διοργανώνουν συλλογικότητες των γειτονιών μας. 

Σάββατο 29 Μαρτίου,  live db projekt

Σάββατο 29 Μαρτίου, live db projekt

To Σάββατο 29 Μαρτίου οι συνθομηχανές του db projekt ανεβαίνουν στη σκηνή της Λαμπηδόνας. db projekt είναι τo ηλεκτρονικό project του Δημ. Μποτή (Magic de Spell) σε συνεργασία με φίλους. Καλεσμένοι του στη σκηνή οι:Διαμαντής ΔιαμαντίδηςΜιχάλης ΣκαράκηςΚατερίνα ΣπυροπούλουΙωάννα ΜιχαηλίδουΝίκος ΜακράκηςΕίσοδος ελεύθερηΛαμπηδόναΆλσος Αγ. Τριάδας, ΒύρωναςΣάββατο 29 Μαρτίου, 9.00μμΚοινωνικό


Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2015

3η συνάντηση Κοινωνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου

Την Κυριακή 29-11 στις 11 πμ., στην Λαμπηδόνα, στο πλαίσιο του Ανοιχτού Κοινωνικού Πανεπιστημίου, ξεκινάει η ενότητα «Τέχνη και Λαϊκή Κουλτούρα».

 Η πρώτη παράδοση έχει τίτλο «εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης» και εισηγητής θα είναι ο Σωτήρης Δημητρίου.

ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΗ

1. Πώς Διαμορφώθηκε η θεωρία για την τέχνη, η αισθητική

Η τέχνη δεν συνιστά καθολικό φαινόμενο της ανθρωπότητας –όπως είναι το εργαλείο, η γλώσσα, η συγγένεια, ο καταμερισμός κ.ά. Υπάρχουν κοινωνίες που δεν έχουν ονομασία για την τέχνη, όπως επίσης και κοινωνίες που δεν έχουν ούτε τέχνη, όπως π.χ. η αρχαία Σπάρτη.

Η τέχνη δεν είναι ούτε και αιώνιο στοιχείο. Έχει στενή εξάρτηση με την κουλτούρα της κοινωνίας που την παράγει, γι’ αυτό κάθε πολιτισμός δεν κατανοεί την τέχνη των άλλων λαών. Πριν την Αναγέννηση στη Δύση και πριν την Τουρκοκρατία στην Ελλάδα, έλειωναν τα αρχαία μνημεία –του Φόρουμ και του Ολυμπίου Διός- για να κάνουν ασβέστη, οι Ευρωπαίοι δεν κατανοούσαν το γιαπωνέζικο θέατρο Νο και μέχρι το 1910 οι λευκοί θεωρούσαν αδιανόητο ότι υπήρχε «πρωτόγονη τέχνη».

Τα μνημεία τέχνης αποτελούν έμβλημα της κάθε κουλτούρας, συμβολική έκφραση της πολιτικής δύναμής της. Γι’ αυτό, πολλοί πολιτισμοί κατέστρεφαν τα μνημεία τέχνης των άλλων πολιτισμών με βανδαλισμούς. Οι Ισπανοί και Πορτογάλοι κατέστρεψαν τα μνημεία των Ινδιάνικων πολιτισμών, τον 16ο αιώνα, και οι Χριστιανοί κατέστρεψαν τους αρχαίους ναούς και μνημεία, εκτός από τα αγάλματα που τα θεωρούσαν εμψυχωμένα και τα φοβόντουσαν. Σκοπός της ανθρωπολογίας είναι να μελετήσει συγκριτικά το φαινόμενο της τέχνης και να απομυθοποιήσει τη σημασία που του έχει δώσει, η κουλτούρα μας.

Διαβάστε ολόκληρη την εισήγηση εδώ. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου