Παρασκευή 4 Απρίλη: Cine Λαμπηδόνα -

Παρασκευή 4 Απρίλη: Cine Λαμπηδόνα - "Mi país imaginario" (Η φανταστική χώρα μου)

 Το Κοινωνικό Πολιτιστικό Κέντρο Βύρωνα σας καλεί την Παρασκευή 4/4/25 στις 8.30μμ στη Λαμπηδόνα (Άλσος Αγίας Τριάδας - Βύρωνας). Θα προβάλουμε την ταινία - ντοκιμαντέρ "Mi país imaginario" (Η φανταστική χώρα μου), διάρκειας 1h 23', σε σκηνοθεσία Patricio Guzmán, 2022. Σχεδόν μισό αιώνα μετά την "Μάχη της Χιλής", το διάσημο ντοκιμαντέρ που κατέγραψε την κοινωνική επανάσταση του 1972-73

Σάββατο 5 Απρίλη: Συγκέντρωση στις 12 το μεσημέρι στην πλ. Ταπητουργείου και διαδήλωση για τα Τέμπη και τη νέα πανεργατική Απεργία

Σάββατο 5 Απρίλη: Συγκέντρωση στις 12 το μεσημέρι στην πλ. Ταπητουργείου και διαδήλωση για τα Τέμπη και τη νέα πανεργατική Απεργία

Το Σάββατο 5 Απριλίου συμμετέχουμε στην συγκέντρωση και διαδήλωση για τα Τέμπη και για την Απεργία στις 9 Απρίλη, που διοργανώνουν συλλογικότητες των γειτονιών μας. 

Σάββατο 29 Μαρτίου,  live db projekt

Σάββατο 29 Μαρτίου, live db projekt

To Σάββατο 29 Μαρτίου οι συνθομηχανές του db projekt ανεβαίνουν στη σκηνή της Λαμπηδόνας. db projekt είναι τo ηλεκτρονικό project του Δημ. Μποτή (Magic de Spell) σε συνεργασία με φίλους. Καλεσμένοι του στη σκηνή οι:Διαμαντής ΔιαμαντίδηςΜιχάλης ΣκαράκηςΚατερίνα ΣπυροπούλουΙωάννα ΜιχαηλίδουΝίκος ΜακράκηςΕίσοδος ελεύθερηΛαμπηδόναΆλσος Αγ. Τριάδας, ΒύρωναςΣάββατο 29 Μαρτίου, 9.00μμΚοινωνικό


Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2016

6η συνάντηση Κοινωνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου

Την Κυριακή 10 Γενάρη στις 11 πμ. στην Λαμπηδόνα, θα δοθεί η 2η παράδοση στην Ενότητα «Τέχνη και Λαϊκή κουλτούρα» με θέμα «Ντοκιμαντέρ: Ιστορία και μεθοδολογίες ενός άλλου κινηματογράφου» και εισηγήτρια την Αφροδίτη Νικολαϊδου. Ακολουθούν εκτεταμένες σημειώσεις για την καλύτερη παρακολούθηση της παράδοσης:

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

5.1.2016 Αφροδίτη Νικολαΐδου

ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

Είναι εξαιρετικά ασαφές να ορίσουμε τόσο το τι είναι ντοκιμαντέρ όσο και το ίδιο το πεδίο των σπουδών ντοκιμαντέρ γι’ αυτό μιλάμε για μια χαρτογράφηση των εννοιών και των όρων που είναι μάλλον ολισθηροί και διάτρητοι.

Τρία είναι τα πεδία μέσα από τα οποία περνάει ο ορισμός του ντοκιμαντέρ. Κάποιοι προσπαθούν να το ορίσουν σε σχέση με την μυθοπλασία και να προσδιορίσουν ποια είναι η σχέση του ντοκιμαντέρ με τον ιστορικο-κοινωνικό κόσμο και την αλήθεια. Δεύτερον το ντοκιμαντέρ μπορεί να ορισθεί με βάση τις λειτουργίες του πάνω στους θεατές, με βάση δηλαδή την ιδιαίτερη σχέση που δημιουργείται ανάμεσα σε παραγωγούς και κοινό. Τρίτον το ντοκιμαντέρ μπορεί να ορισθεί ως μια διαφορετική πρακτική απ’ ότι η μυθοπλασία και αφορά την παραγωγή γνώσης και αισθητικής.

Η ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ

Η πλειονότητα των βιβλίων που αφορούν στο ντοκιμαντέρ ξεκινούν από μια προσπάθεια ορισμού του, κάτι που δεν γίνεται για παράδειγμα στην μυθοπλασία. Αυτό σημαίνει ότι το ντοκιμαντέρ σαν έννοια δεν έχει στεγανά όρια ούτε μπορεί να προσδιοριστεί με σαφήνεια και κυρίως ότι τα έργα μυθοπλασίας θεωρούνται ως κάτι γνωστό, οικείο και δεδομένο. Η προσπάθεια ορισμού του ντοκιμαντέρ μέσα από την μυθοπλασία ή σε αντιπαράθεση με την μυθοπλασία δεν είναι μόνο μια ρητορική: α) βασίζεται στο ότι ούτως ή άλλως το ντοκιμαντέρ και η μυθοπλασία μοιράζονται τα ίδια εκφραστικά μέσα και β) βασίζεται και στην μορφή που παίρνουν τα ίδια τα τηλεοπτικά και κινηματογραφικά έργα. Τελευταία, πληθαίνουν όλο και περισσότερο οι περιπτώσεις όπου τα όρια ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας (fact/fiction) είναι εξαιρετικά θολά, σε σημείο μάλιστα που πολλοί θεωρητικοί δεν μπορούν να μην αναφέρονται στα βιβλία τους σε μορφές έργων όπως το Βαλς με τον Μπασίρ (Ari Folman, 2008) που είναι κινούμενο σχέδιο ή το This is Spinal Tap (Rob Reiner, 1984) που είναι ψευδοντοκιμαντέρ. Εδώ η συνέχεια...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου