Παρασκευή 4 Απρίλη: Cine Λαμπηδόνα -

Παρασκευή 4 Απρίλη: Cine Λαμπηδόνα - "Mi país imaginario" (Η φανταστική χώρα μου)

 Το Κοινωνικό Πολιτιστικό Κέντρο Βύρωνα σας καλεί την Παρασκευή 4/4/25 στις 8.30μμ στη Λαμπηδόνα (Άλσος Αγίας Τριάδας - Βύρωνας). Θα προβάλουμε την ταινία - ντοκιμαντέρ "Mi país imaginario" (Η φανταστική χώρα μου), διάρκειας 1h 23', σε σκηνοθεσία Patricio Guzmán, 2022. Σχεδόν μισό αιώνα μετά την "Μάχη της Χιλής", το διάσημο ντοκιμαντέρ που κατέγραψε την κοινωνική επανάσταση του 1972-73

Σάββατο 5 Απρίλη: Συγκέντρωση στις 12 το μεσημέρι στην πλ. Ταπητουργείου και διαδήλωση για τα Τέμπη και τη νέα πανεργατική Απεργία

Σάββατο 5 Απρίλη: Συγκέντρωση στις 12 το μεσημέρι στην πλ. Ταπητουργείου και διαδήλωση για τα Τέμπη και τη νέα πανεργατική Απεργία

Το Σάββατο 5 Απριλίου συμμετέχουμε στην συγκέντρωση και διαδήλωση για τα Τέμπη και για την Απεργία στις 9 Απρίλη, που διοργανώνουν συλλογικότητες των γειτονιών μας. 

Σάββατο 29 Μαρτίου,  live db projekt

Σάββατο 29 Μαρτίου, live db projekt

To Σάββατο 29 Μαρτίου οι συνθομηχανές του db projekt ανεβαίνουν στη σκηνή της Λαμπηδόνας. db projekt είναι τo ηλεκτρονικό project του Δημ. Μποτή (Magic de Spell) σε συνεργασία με φίλους. Καλεσμένοι του στη σκηνή οι:Διαμαντής ΔιαμαντίδηςΜιχάλης ΣκαράκηςΚατερίνα ΣπυροπούλουΙωάννα ΜιχαηλίδουΝίκος ΜακράκηςΕίσοδος ελεύθερηΛαμπηδόναΆλσος Αγ. Τριάδας, ΒύρωναςΣάββατο 29 Μαρτίου, 9.00μμΚοινωνικό


Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2022

Τρίτη 13 Δεκεμβρίου, στις 8 μμ - 3η Διεπιστημονική Συζήτηση στη Λαμπηδόνα: Ψευδο-αντικειμενοποίηση εικόνων και εργαλειοποίηση μαθηματικών κειμένων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Γιάννης-Παναγιώτης Βούλγαρης & Τάσος Πατρώνης

Στον αντίποδα της αξιωματικοποίησης της Σχολικής Γεωμετρίας, που ήταν η κυρίαρχη τάση της μεταρρύθμισης τής διδασκαλίας των μαθηματικών κατά τη δεκαετία του ’60, και στο πλαίσιο του νεοφιλελεύθερου ιδεολογήματος της σύνδεσης της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, αναπτύσσεται και εμπεδώνεται, θεσμικά και κοινωνικά, η αντίληψη ότι στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στη μαθηματική εκπαίδευση και όχι μόνο, είναι -και πρέπει να είναι- οι (ψευδο-)έννοιες της “μέτρησης” (ή του “μετρήσιμου”) και της “εφαρμογής”, με αποτέλεσμα την πλήρη εργαλειοποίηση των Μαθηματικών. 

Ένας τρόπος αποδόμησης του εν λόγω ιδεολογήματος θα ήταν η ανάδειξη της σημασίας της απόδειξης στα Μαθηματικά, και η υποστήριξη της θέσης ότι μια εκπαίδευση της “μέτρησης” και της “εφαρμογής” στερείται θεμελιωδών στοιχείων μαθηματικής θεμελίωσης και εγκυρότητας. Μια τέτοια προσέγγιση θα ήταν δικαιολογημένη, αλλά όχι επαρκής, καθώς θα άφηνε αναπάντητα ορισμένα κρίσιμα ερωτήματα, τα οποία θα μπορούσαν προκαλέσουν αμηχανία στους υπερασπιστές της. Λόγου χάρη, είναι δεδομένο ότι στη διδασκαλία των Μαθηματικών χρησιμοποιούνται (και) ασκήσεις οι οποίες φέρουν και τον χαρακτήρα της “εφαρμογής” ορισμένων θεωρημάτων. Αυτό σημαίνει ότι είναι δικαιολογημένη και η αποδοχή της ιδεολογικής αντίληψης της “εφαρμογής”; Θα έπρεπε μήπως να κρατήσουμε ίσες αποστάσεις ανάμεσα σε αυτές τις δύο θέσεις;

Θα επιχειρήσουμε να δείξουμε πρώτα ότι, μέσα από την ανάλυση του γενικού τρόπου αντιμετώπισης ορισμένων κατηγοριών ασκήσεων γεωμετρίας, οι οποίες εμφανίζονται ιδίως στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το ιδεολόγημα της “μέτρησης” και της “εφαρμογής”, όπως και η συνακόλουθη ψευδο-αντικειμενοποίηση εικόνων στο πεδίο της Γεωμετρίας, αποδεικνύονται διδακτικά και ερμηνευτικά ανεπαρκείς, όσον αφορά την προσέγγιση του μαθηματικού κειμένου. Στη συνέχεια, αφού δείξουμε πώς το ιδεολόγημα αυτό συνδέεται με μια ευρύτερη παθολογία της Ύστερης Νεωτερικότητας, θα αναλύσουμε τον τρόπο αυθόρμητης αντιμετώπισης, εκ μέρους των μαθητών δύο διαφορετικών λυκείων, ενός προβλήματος σκόπιμα διαμορφωμένου από εμάς, όπου διαφαίνεται και μια εναλλακτική προοπτική.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου