Slider

Τετάρτη, 3 Οκτωβρίου 2018

Για τον Ζακ


Το λιντσάρισμα του Ζακ Κωστόπουλου που οδήγησε πιθανότατα στον θάνατό του την Παρασκευή 21 Σεπτέμβρη, είναι μια ακόμη μαύρη σελίδα στη Βίβλο του κοινωνικού κανιβαλισμού. Από την πρώτη στιγμή, όταν δεν ήταν ακόμη γνωστή η ταυτότητα ούτε του θύματος ούτε των θυτών, ήταν φανερό ότι υπήρχε μια σύγκρουση αξιών: από τη μία η υπεράσπιση της ιερής ιδιοκτησίας κι από την άλλη η ανθρώπινη ζωή, ένας νεαρός "παραβατικός" που πεθαίνει λίγο μετά το λιντσάρισμά του. 

Πολύ γρήγορα και μέρα με τη μέρα, όμως, το σκηνικό αρχίζει να αλλάζει. Σταδιακά μας ξεσκεπάζεται, το γιατί βιάστηκαν τα ρυπαρά ΜΜΕ και η Ελλάδα των "νοικοκυραίων" να κλείσουν την υπόθεση σαν μια τραβηγμένη περίπτωση καθόλα δικαιολογημένης ''αυτοδικίας''. Με τη βοήθεια και των οπτικών καταγραφών από τη σκηνή του εγκλήματος, τις συνεχείς μαρτυρίες αυτοπτών και τις καταγγελίες που έρχονται στο φως, αποκαλύπτεται ότι:

- αυτοί που τον ξυλοκόπησαν, ήταν ο ιδιοκτήτης του μαγαζιού που στην αρχή δεν έκανε καμία αναφορά στη βία που άσκησε, ενώ ο δεύτερος, γείτονας-μεσίτης και στέλεχος του ακροδεξιού χώρου, ανέβαζε επί διήμερο τουίτ υβρίζοντας τον νεκρό, ψευδόμενος σκαιά.

- δεν υπήρξε καμία απόπειρα ληστείας ή κλοπής και κανένα αποτύπωμα του αδικοχαμένου Ζακ στο περιβόητο μαχαίρι.

- το κοσμηματοπωλείο δεν ήταν ακριβώς κοσμηματοπωλείο (χωρίς κάμερα ασφαλείας, χωρίς άθραυστα τζάμια και με τον ιδιοκτήτη να αφήνει το μαγαζί ανοιχτό, για να πεταχτεί για εφημερίδα!) αλλά μάλλον "ενεχυροδανειστήριο-τοκογλυφείο".

- η αστυνομία όχι μόνο ήταν απαθής στο σκηνικό, αλλά στη συνέχεια χρησιμοποίησε ασύμμετρη βία σε έναν πεσμένο αιμόφυρτο άνθρωπο, που του πέρασε χειροπέδες και τον οδήγησε έτσι νεκρό στον Ευαγγελισμό, γεγονός που συνιστά περιύβριση νεκρού. Η πραγματικότητα λοιπόν φωνάζει: "η κανονικότητά σας βρωμάει αίμα".

Το έγκλημα που έγινε, δεν ήταν το αμόκ ενός ανθρώπου υπό την επήρεια ουσιών, αλλά η φριχτή του δολοφονία και η από τα πάνω (βλ. ελλιπέστατη δικογραφία, στάση αστυνομίας, ΜΜΕ) και από τα κάτω (ρατσιστική και ομοφοβική ομοβροντία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τρικάκια στο σημείο της δολοφονίας) συγκάλυψή της. Από την άλλη, αναδείχτηκαν και κάποιες θετικές όψεις κοινωνικής αντίδρασης, όχι μόνο κατά τη διάρκεια του σκηνικού, αλλά και μετέπειτα με δράσεις και διαδηλώσεις καταγγελίας και διαμαρτυρίας.

Ο Ζακ Κωστόπουλος υπήρξε σημαντικός ακτιβιστής του ΛΟΑΤΚΙ κινήματος, με αγώνες και για την εξάλειψη του στίγματος των οροθετικών, για τη διαφορετικότητα,για την ανεκτικότητα, με μια ζωή συνεπή με τα πιστεύω του. Ήταν ένας σύντροφός μας που είχε συμμετάσχει με τη Ζωντανή Βιβλιοθήκη στη Λαμπηδόνα το 2012 και το 2014 καθώς και σε συζητήσεις για τα δικαιώματα και την καταπίεσης της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας στην Ελλάδα.

-Απαιτούμε να βρεθούν και να τιμωρηθούν οι ένοχοι της δολοφονίας του. Καμία συγκάλυψη δεν θα γίνει ανεκτή.

-Είμαστε δίπλα σε κάθε προσπάθεια να τιμηθεί η μνήμη του, όχι γιατί θέλουμε να "ηρωοποιηθεί", αλλά γιατί τον θέλαμε ζωντανό και δυναμικό, όπως ήταν. Γιατί θέλουμε να σταματήσουμε τη στοχοποίηση των φτωχών, Ελλήνων και μεταναστών, των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων, των τοξικοεξαρτημένων, των οροθετικών και γιατί παλεύουμε για τα δικαιώματα των κοινωνικά αποκλεισμένων. Γιατί δεν θέλουμε να ξανασυμβεί στο μέλλον κανένα παρόμοιο έγκλημα. Σταματάμε εδώ. Θα αφήσουμε την Πάολα, την ιστορική ακτιβίστρια, να κλείσει: 

"...Οι Έλληνες δεν μισούν τις αδελφές, τους gay, τους πούστηδες, όπως τους αποκαλούν,
ούτε μισούν τους κλέφτες και αυτούς που πίνουν ναρκωτικά.
Μισούν τους φτωχούς gay και τους φτωχούς κλέφτες ή εξαρτημένους.
Aν είσαι πάμπλουτος και gay που δεν το διεκδικείς, αλλά λες αστειάκια και χαριτωμένα πράματα μέχρι και δήμαρxο σε βγάζουν.
Aν είσαι κοκάκιας πλούσιος και πεθάνεις σε κλαίνε 3 μήνες.
Στην φτώχεια είναι ρατσιστές, άσχετα αν και αυτοί είναι φτωχομπινέδες".


Κοινωνικό Πολιτιστικό Κέντρο Βύρωνα
____________________
Αναρτούμε και ένα βίντεο από την παρουσίαση της "ζωντανής βιβλιοθήκης" που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2014 στην Λαμπηδόνα, με την συμμετοχή και του Ζακ Κωστόπουλου...

3 σχόλια:

  1. entaksei...eiste gia ton poutso episimos. kai eseis pou ta vlepete ola toso monomeri kai autoi pou krazoun ton Zak...egw lew na pate na vreite to nohma tis zwis...giati sas exei faei i agamia kai i anikanotita. neoellines oloi sas.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ώπα ρε μάστορα! Για πές και σε μας τους αδαείς, ΠΟΙΟ είναι το νόημα της ζωής που έχεις βρει!

      Διαγραφή
  2. Ώπα ρε μάστορα! Για πές και σε μας τους αδαείς, ΠΟΙΟ είναι το νόημα της ζωής που έχεις βρει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή