Παρασκευή 4 Απρίλη: Cine Λαμπηδόνα -

Παρασκευή 4 Απρίλη: Cine Λαμπηδόνα - "Mi país imaginario" (Η φανταστική χώρα μου)

 Το Κοινωνικό Πολιτιστικό Κέντρο Βύρωνα σας καλεί την Παρασκευή 4/4/25 στις 8.30μμ στη Λαμπηδόνα (Άλσος Αγίας Τριάδας - Βύρωνας). Θα προβάλουμε την ταινία - ντοκιμαντέρ "Mi país imaginario" (Η φανταστική χώρα μου), διάρκειας 1h 23', σε σκηνοθεσία Patricio Guzmán, 2022. Σχεδόν μισό αιώνα μετά την "Μάχη της Χιλής", το διάσημο ντοκιμαντέρ που κατέγραψε την κοινωνική επανάσταση του 1972-73

Σάββατο 5 Απρίλη: Συγκέντρωση στις 12 το μεσημέρι στην πλ. Ταπητουργείου και διαδήλωση για τα Τέμπη και τη νέα πανεργατική Απεργία

Σάββατο 5 Απρίλη: Συγκέντρωση στις 12 το μεσημέρι στην πλ. Ταπητουργείου και διαδήλωση για τα Τέμπη και τη νέα πανεργατική Απεργία

Το Σάββατο 5 Απριλίου συμμετέχουμε στην συγκέντρωση και διαδήλωση για τα Τέμπη και για την Απεργία στις 9 Απρίλη, που διοργανώνουν συλλογικότητες των γειτονιών μας. 

Σάββατο 29 Μαρτίου,  live db projekt

Σάββατο 29 Μαρτίου, live db projekt

To Σάββατο 29 Μαρτίου οι συνθομηχανές του db projekt ανεβαίνουν στη σκηνή της Λαμπηδόνας. db projekt είναι τo ηλεκτρονικό project του Δημ. Μποτή (Magic de Spell) σε συνεργασία με φίλους. Καλεσμένοι του στη σκηνή οι:Διαμαντής ΔιαμαντίδηςΜιχάλης ΣκαράκηςΚατερίνα ΣπυροπούλουΙωάννα ΜιχαηλίδουΝίκος ΜακράκηςΕίσοδος ελεύθερηΛαμπηδόναΆλσος Αγ. Τριάδας, ΒύρωναςΣάββατο 29 Μαρτίου, 9.00μμΚοινωνικό


Πέμπτη 21 Απριλίου 2016

18η συνάντηση Κοινωνικού Πανεπιστημίου, Κυριακή 24 Απρίλη, 11 π.μ. "Ανθρωπολογικές προσεγγίσεις της Κατανάλωσης"


Την Κυριακή 24/4 στις 11 πμ. στη Λαμπηδόνα θα δοθεί η 5η παράδοση της οικονομικής ανθρωπολογίας με εισηγήτρια την Κλειώ Γκουγκουλή και θέμα την «ανθρωπολογικές προσεγγίσεις της κατανάλωσης».
Ακολουθεί η περίληψη της εισήγησης:


Ανθρωπολογικές προσεγγίσεις της κατανάλωσης

Πριν από μερικά χρόνια το Κανάλι ΑΝΤΕΝΝΑ της ιδιωτικής ελληνικής τηλεόρασης είχε λανσάρει μία σειρά από σποτάκια ανάμεσα στα προγράμματα που είχαν ως στόχο να τραβήξουν την προσοχή των θεατών προκαλώντας συγκίνηση . Τα σποτάκια είχαν όλα ένα κοινό θέμα: Την αντιδιαστολή των πραγμάτων με τους ανθρώπους. Κάθε σποτάκι παρουσίαζε μία ξένοιαστη στιγμή της μέρας με παιχνίδι ή απλώς τη συντροφιά με φίλους, τα παιδιά μας, την οικογένεια στο σπίτι, ή το δρόμο ή στο ύπαιθρο καταλήγοντας στο επιμύθιο «Τα καλύτερα πράγματα στη ζωή δεν είναι πράγματα». Επειδή το παράδοξο σ’ αυτά τα σποτάκια ήταν ότι τα πράγματα παρά τις προθέσεις των σκηνοθετών ήταν πανταχού παρόντα, θεωρώ ότι το κρυμμένο μήνυμα των σποτ ήταν ότι τα καλύτερα πράγματα στη ζωή δεν αγοράζονται δηλ, δεν είναι εμπορεύματα, εφόσον τα εμπορεύματα είναι η κυρίαρχη έκφραση του σύγχρονου υλικού πολιτισμού στον δυτικό τουλάχιστον κόσμο. Τι εκφράζει αυτή η κριτική στάση και η συχνή αμφιθυμία που αισθανόμαστε απέναντι στην κατανάλωση;

Η εισήγηση θα επιχειρήσει να διερευνήσει τη θέση της κατανάλωσης στη σύγχρονη κοινωνία ως κοινωνικής και πολιτισμικής πρακτικής εξετάζοντας τη σχέση της κατανάλωσης με την πολιτική οικονομία, την παγκοσμιοποίηση, την ιδεολογία και τις κοινωνικές σχέσεις. Θα παρουσιαστούν συνοπτικά βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις της κατανάλωσης ως μηχανισμού παραγωγής διακρίσεων ( Veblen, Bourdieu) , ως μηχανισμού επιβολής της κυρίαρχης ιδεολογίας (Σχολή Φραγκφούρτης, σημειωτική και μεταδομιστική ανάλυση) ως μέσου έκφρασης εν δυνάμει ανατρεπτικών πολιτισμικών ταυτοτήτων ( Σχολή Μπίρμινχαμ) ως μέσου πολιτισμικής ομογενοποίησης (Ritzer), ως δυναμικής για τη συγκρότηση, αναπαραγωγή και αμφισβήτηση κοινωνικών σχέσεων (Miller), ως μέσου έκφρασης και παγίωσης σχέσεων εξουσίας (Mintz) και ως πεδίου πολιτικής δράσης με στόχο την υπονόμευση και ανατροπή του σύγχρονου καπιταλιστικού συστήματος ( Sassatelli).


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου